Bolt prevádzkuje elektrické kolobežky na diesel. Ekológiu ber ďas, hlavne že je profit

Bolt je jednou z tých „moderných“ firiem. Nevlastní ani jeden taxík, ale je najväčšou taxislužbou na svete. Tvári sa, že poskytuje skvelú vec: za častokrát miniatúrne jazdné poskytuje prepravu z bodu A do bodu B. Kto by sa mal sťažovať? Napríklad vodiči Boltu, ktorí ohúrení možnosťou zarobiť, poskytnú svoje približovadlo firme. Firme, ktorá vlastne neuveriteľne zarába na tom, že sa nemusí starať o odbornosť svojich vodičov, platenie cestnej dane, o náklady na palivo a údržbu vozidiel a podobne.

A nikomu nevadí, že sa vďaka nej prudkým spôsom navýšil počet áut, ktoré by inak nejazdili! A tým pádom by bolo menej výfukových plynov v ovzduší ale aj menej áut v premávke. Napríklad z Malaciek či Senca, ale aj z Myjavy a ďalších vzdialených miest a dediniek sa na víkend do Bratislavy doharcuje desiatky vodičov Boltu (samozrejme aj Uberu a iných kvázi prepravných firiem) a snažia sa zarobiť cez večerné víkendovky. Nevediac kde je Gotwalďák, alebo kde je Mierko, či nebodaj Lumumbova alebo Malinovského. Problém je, že bez GPS netušia ani kde je Námestie slobody, Hodžovo námestie, Lachova, alebo Šancová. Trh je vždy neúprosný tam, kde nemá spoločenskú reguláciu a žije z vecí, ktoré sú vlastne „zadarmo“. Čistý vzduch nevynímajúc.

Apropó čistý vzduch. Bolt ovládol ulice mnohých európskych miest, Bratislavu nevynímajúc aj prostredníctvom svojich akože ekologických a veľmi „bezpečných“ kolobežiek. Nielenže kolobež-kári jazdia ako piráti po chodníkoch, po cyklocestách ale aj po cestách, vidiac len svoje cieľ a právo na využitie služieb Boltu, no zároveň významne prispievajú k ďalšiemu znečisťovaniu mesta kde žijú. Pohádzané kolobežky kade tade, blokujúce chodníky, špatiace zastávky, prekážajúce pri parkoviskách sú už len detailom.

V mnohých mestách už pochopili, že kolobež-kári sú ohrozením bezpečnosti na cestách aj chodníkoch. A napríklad im zakázali jazdiť v centrách. V Bratislave pri súčasnom primátorovi môžme zabudnúť, že by k nejakej efektívnej regulácii došlo. To, čo mesto predstavilo je vlastne kolaborácia s Boltom. navyše, kopec hipsterských a libertariánskych a neviem akých voličov by mu efetívnu reguláciu prosto neprepáčilo.  A pravdepodobne nepomôže ani argument, že Bolt a ďalšie rental elektrické kolobežky vlastne jazdia na diesel. Ako je to možné?

V hlavách mládeže a progresívneho voličstva sa prosto niekedy na veci nepozerá racionálne. Napriek celému strachu z klimatických zmien. Sú radi, že majú nabité kolobežky na všetkých možných aj nemožných miestach. Sú tam, akokeby mávnutím čarovného prútika tak medzi nimi obľúbeného Harryho Pottera. Skutočnosť je oveľa prozaickejšia. Každý večer sa po Bratislave rozbehnú Boltom prenajaté dieslové dodávky a nakladajú vybité a pokazené a privážajú nové, prevážajú zle umiestnené z jedného miesta na druhé atď. A ide tu o stovky kolobežiek. Rovnako postupujú aj ostatné spoločnosti: Tier, Mint… A ak máte to nešťastie, že máte okná blízko nejakého zo stanovísk kolobežiek, kým najatý šofér naskladá hore dole kolobežky a dofajčí napríklad svoju cigaretu k tomu, či vybaví si nejaký telefonát, tak aj 10 minút máte zážitok z vône dieslu. Aj keď sa na kolobežkách nevozíte.

Suma sumárum: elektrické kolobežky ako „ekologickejší“ variant dopravy je mýtus. Pochopili to v Kodani, či Štokholme ale aj v Paríži. A prísne regulujú.Napríklad v spomínanom Paríži, ak idete neprimeranou rýchlosťou na kolobežke, dostanete až 1500 eurovú pokutu. Pravda je, že nespokojní obyvatelia Paríža, ktoí ich majú už plné zuby, hádžu tieto kolobežky často do Seiny. Hádzať ich do Dunaja sa ponúka tak nejak samo.. ale to by sme si opäť len špinili našu rieku. Možno stačí, aby sme Boltu a jemu podobným prosto nepomáhali zarobiť. Stačí nejazdiť kolobežkami a stačí si zobrať normálny taxík či využiť MHD. A prečo by mládež a každý „cool“ kolobež-kár sa mal zamyslieť? Každá jazda na elektrickej kolobežke, ktorú nevlastníte, približuje toľko obávaný klimatický armagedon. Nedá sa prosto jazdiť na dieslových kolobežkách a zároveň sa tváriť, že nám ide o dobro planéty.

Keď príde vojna, Šimečka, Štefunko aj Truban utečú. Ako polovica ich voličov

14.07.2025

Vojna je na našich hraniciach, každý deň v médiách, na stretnutiach ministrov, vlád, v NATO aj v EÚ. A aj progresívci vedia, že nebude čas na prednášky o inklúzii, inovácie v genderových deleniách ani na diskusie o tom, ako maximalizovať zisky v prospech podnikateľov a na úkor pracujúcich. Vojna si nevyberá – a nedá sa prediskutovať, ako si to predstavujú progresívci a [...]

Doma prepadli, vonku rinčia zbraňami

18.03.2025

Domáca nepopulárnosť a zahraničná politika: Hľadanie vonkajšieho nepriateľa ako odklon od vnútorných problémov V politickom prostredí často pozorujeme, že lídri čeliac nízkej domácej podpore sa uchyľujú k zahraničnej politike ako k nástroju na odvrátenie pozornosti od vlastných neúspechov. Jedným z najefektívnejších spôsobov, ako prekryť domáce problémy, je [...]

Konečne sú chalani opäť chalani a dievčatá opäť dievčatá

29.01.2025

Spojené štáty sa pod vedením Donalda Trumpa opäť vracajú k tradičnému chápaniu pohlavia. Nové opatrenia administratívy jasne definujú, že v očiach štátu existujú iba dve biologické pohlavia – mužské a ženské. Ficova aktivita na tomto poli by mala byť tak vítaným prídavkom k rozhodnutiam vo Veľkej Británii a v USA. Biológia je základ identity Trumpova politika [...]

Palestinians / Gaza /

Gaza je na bode zlomu, zúfalstvo prudko rastie, varuje Svetový potravinový program

28.08.2025 16:27

WFP nalieha na obnovenie svojej siete distribučných miest potravín.

Mikuláš Bek / Tomáš Drucker /

Drucker sa v Tatrách stretol s Bekom. Krajiny riešia starnúcich pedagógov či nedostatočnú kvalifikáciu

28.08.2025 15:40

Nedostatok učiteľov u nás sa nedá vyriešiť v krátkom čase, tvrdí Drucker.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 43
Celková čítanosť: 200589x
Priemerná čítanosť článkov: 4665x

Autor blogu

Kategórie