Ale za to má na svojej strane napríklad Websupport, Kompot, tabakové korporáciu, GreenWay, Finportal či ESET.
Keď sa na stránke Podporujem 17. november objavilo magické číslo 516 podporovateľov, bolo to predstavené ako „vlna odvahy a občianskej súdržnosti“.
Realita? Nie vlna, skôr mláčka po daždi. Taká, do ktorej stúpiš a ani si nezamokríš ponožky.
3 dni pred 17.novembrom ale čísla nepustia. Poďme sa na to pozrieť pekne dátovo, bez pátosu.
Na Slovensku je vyše 400-tisíc ekonomicky aktívnych subjektov.
Z toho neskutočných 317 firiem (!) podporilo aktivitu tejto stránky, teda 0,08 % všetkých podnikateľov. Inými slovami, iba jedna firma z každých 1 250.
Ak by to boli voľby, dostali by zhruba 3 800 hlasov. To je výkon, pri ktorom by sa aj strany, ktoré existujú iba v Exceli, cítili ako Matovič v roku 2020.
Na vstup do parlamentu by potrebovali 39-krát viac.
Iste je to výtlak, ale taký, čo by sa v novinách stratil medzi rubrikou šport a sudoku.
Z 2890 slovenských obcí sa do tohto politického marketingu zapojilo iba 71.
To je 2,5 % všetkých obcí. Zvyšných 97,5 % Slovenska sa nedalo zblbnúť..
A teraz highlight: BRATISLAVA tvorí 51 % celého zoznamu!
„Celé Slovensko si pripomína 17. november!“ znamená teda v preklade približne „Dve ulice v Bratislave a zopár freelancerov z krajov.“
Košice 12 firiem, Banská Bystrica 4, Prešov 9, Nitra 8. Čísla, baby.
Zvyšok je mix malých živností, e-shopov, kreatívnych štúdií, kaderníctiev a dielní.
A teraz tí naozaj „odvážni“.
Websupport – firma založená Michalom Trubanom z PS. Áno, tá istá PS, ktorá má zo všetkých strán najbližšie k publiku tejto kampane.
Kompot – kreatívna, politicko-marketingová firmička, ktorá ak neovplyvňuje politiku priamo zapojením do politických kampaní tak aspoň výrobou handier s Pelleho tvárou či predraženou potlačou hipsterských mikín s aktivistickími heslami pre bratislavských povaľačov. To je tak prekvapivé ako to, že v júli bude teplo.
JTI – nadnárodný tabakový gigant v zozname bojovníkov za slobodu a demokraciu. Keby fajčenie podporovalo demokraciu, možno by sme mali sochu Dubčeka s camelkou v ruke. A japonský cigaretári dokonca pomohli 3 svojimi firmami, tomu sa hovorí silný šluk! Nedávno sa pokúsili si pozvať na svoj mejdan Zuzanu Čaputovú. To je nejaká nová obchodná taktiak, miešať sa do politiky?
GreenWay – zelený e-mobilový hrdina, ktorý prežíva najmä vďaka eurofondom, EIB a SIH. Tak vyzerá občianska odvaha na účet európskych inštitúcií.
Finportal – najväčší akože poisťovateľ – ktorý vám nedá kvalitnú poistku, ale tú z ktorej má najväčšie provízie.Predajné metódy pripomínajú 90. roky za bublinou usmiatych finančných poradcov.
A na záver ESET – vlajková loď progresívnej elity, firma dlhodobo spájaná s politickým aktivizmom pre „slniečkárov“ a tak podobne. Keď je ESET v zozname obrancov slobody, človek sa nemôže ubrániť otázke: slobody koho? Slovákov?
Zhrnuté a podčiarknuté – Keby Progresívne Slovensko zorganizovalo deň otvorených dverí, vyzeralo by to podobne.
Toto nie je odpor. Ani to nie je podpora a boj za niečo. Toto je PR kampaň bratislavskej skupinky.
Ak toto má byť obraz občianskej odvahy firiem na Slovensku, tak hovorí skôr o tom, že veľká väčšina krajiny si jednoducho chce robiť svoju robotu.
A tí, ktorí museli dokázať, že sú morálne najpokrokovejší, to dokázali opäť.
Sloboda nie je zlá vec. Ale toto nie je spoločenský odpor ani hnutie. Toto je firemná súťaž o symbolické body v progresívnej encyklopédii. Revolúcia, ktorá by v praxi nevyplnila ani 2 Vallove autobusy na linke 96.


Hrdina za klávesnicou, náš mirius. ...
Dobre napisane! ...
PeeSáci môžu písať nový román : Bude ako... ...
Vy sa bojíte tých protestov a ľudí. ...
Celá debata | RSS tejto debaty