Bolt prevádzkuje elektrické kolobežky na diesel. Ekológiu ber ďas, hlavne že je profit

Bolt je jednou z tých „moderných“ firiem. Nevlastní ani jeden taxík, ale je najväčšou taxislužbou na svete. Tvári sa, že poskytuje skvelú vec: za častokrát miniatúrne jazdné poskytuje prepravu z bodu A do bodu B. Kto by sa mal sťažovať? Napríklad vodiči Boltu, ktorí ohúrení možnosťou zarobiť, poskytnú svoje približovadlo firme. Firme, ktorá vlastne neuveriteľne zarába na tom, že sa nemusí starať o odbornosť svojich vodičov, platenie cestnej dane, o náklady na palivo a údržbu vozidiel a podobne.

A nikomu nevadí, že sa vďaka nej prudkým spôsom navýšil počet áut, ktoré by inak nejazdili! A tým pádom by bolo menej výfukových plynov v ovzduší ale aj menej áut v premávke. Napríklad z Malaciek či Senca, ale aj z Myjavy a ďalších vzdialených miest a dediniek sa na víkend do Bratislavy doharcuje desiatky vodičov Boltu (samozrejme aj Uberu a iných kvázi prepravných firiem) a snažia sa zarobiť cez večerné víkendovky. Nevediac kde je Gotwalďák, alebo kde je Mierko, či nebodaj Lumumbova alebo Malinovského. Problém je, že bez GPS netušia ani kde je Námestie slobody, Hodžovo námestie, Lachova, alebo Šancová. Trh je vždy neúprosný tam, kde nemá spoločenskú reguláciu a žije z vecí, ktoré sú vlastne „zadarmo“. Čistý vzduch nevynímajúc.

Apropó čistý vzduch. Bolt ovládol ulice mnohých európskych miest, Bratislavu nevynímajúc aj prostredníctvom svojich akože ekologických a veľmi „bezpečných“ kolobežiek. Nielenže kolobež-kári jazdia ako piráti po chodníkoch, po cyklocestách ale aj po cestách, vidiac len svoje cieľ a právo na využitie služieb Boltu, no zároveň významne prispievajú k ďalšiemu znečisťovaniu mesta kde žijú. Pohádzané kolobežky kade tade, blokujúce chodníky, špatiace zastávky, prekážajúce pri parkoviskách sú už len detailom.

V mnohých mestách už pochopili, že kolobež-kári sú ohrozením bezpečnosti na cestách aj chodníkoch. A napríklad im zakázali jazdiť v centrách. V Bratislave pri súčasnom primátorovi môžme zabudnúť, že by k nejakej efektívnej regulácii došlo. To, čo mesto predstavilo je vlastne kolaborácia s Boltom. navyše, kopec hipsterských a libertariánskych a neviem akých voličov by mu efetívnu reguláciu prosto neprepáčilo.  A pravdepodobne nepomôže ani argument, že Bolt a ďalšie rental elektrické kolobežky vlastne jazdia na diesel. Ako je to možné?

V hlavách mládeže a progresívneho voličstva sa prosto niekedy na veci nepozerá racionálne. Napriek celému strachu z klimatických zmien. Sú radi, že majú nabité kolobežky na všetkých možných aj nemožných miestach. Sú tam, akokeby mávnutím čarovného prútika tak medzi nimi obľúbeného Harryho Pottera. Skutočnosť je oveľa prozaickejšia. Každý večer sa po Bratislave rozbehnú Boltom prenajaté dieslové dodávky a nakladajú vybité a pokazené a privážajú nové, prevážajú zle umiestnené z jedného miesta na druhé atď. A ide tu o stovky kolobežiek. Rovnako postupujú aj ostatné spoločnosti: Tier, Mint… A ak máte to nešťastie, že máte okná blízko nejakého zo stanovísk kolobežiek, kým najatý šofér naskladá hore dole kolobežky a dofajčí napríklad svoju cigaretu k tomu, či vybaví si nejaký telefonát, tak aj 10 minút máte zážitok z vône dieslu. Aj keď sa na kolobežkách nevozíte.

Suma sumárum: elektrické kolobežky ako „ekologickejší“ variant dopravy je mýtus. Pochopili to v Kodani, či Štokholme ale aj v Paríži. A prísne regulujú.Napríklad v spomínanom Paríži, ak idete neprimeranou rýchlosťou na kolobežke, dostanete až 1500 eurovú pokutu. Pravda je, že nespokojní obyvatelia Paríža, ktoí ich majú už plné zuby, hádžu tieto kolobežky často do Seiny. Hádzať ich do Dunaja sa ponúka tak nejak samo.. ale to by sme si opäť len špinili našu rieku. Možno stačí, aby sme Boltu a jemu podobným prosto nepomáhali zarobiť. Stačí nejazdiť kolobežkami a stačí si zobrať normálny taxík či využiť MHD. A prečo by mládež a každý „cool“ kolobež-kár sa mal zamyslieť? Každá jazda na elektrickej kolobežke, ktorú nevlastníte, približuje toľko obávaný klimatický armagedon. Nedá sa prosto jazdiť na dieslových kolobežkách a zároveň sa tváriť, že nám ide o dobro planéty.

Ukrajina končí – Trump odreže z jej územia a kolonizuje ju

06.11.2024

Trump zastaví vojnu, ktorá sa nedá vyhrať. Podstúpi územia Donbasu a ďalšie výmenou za ukončenie paľby. Pre samotnú Ukrajinu to bude znamenať veľké oslabenie vnútorného systému. Ekonomické a demografických straty, ktorým Ukrajinci čelia budú zbytočné, čo je dôvod že náš východný sused prepadne ešte väčšej frustrácii. Zároveň sa Ukrajina stane cieľom [...]

Bruselská spravodlivosť neexistuje

26.09.2024

Je to smutná realita, ktorú musíme prijať, najmä keď sa pozrieme na prípad Jožka Chovanca. Rodina čakala sedem dlhých rokov na spravodlivosť, na odpovede, na pokoj. A čo dostali? Ticho. Belgický súd len sucho oznámil, že smrť bola výsledkom „tragických okolností“. Ale kto je za to zodpovedný? Prečo nikto nenesie dôsledky? Keby sa to stalo v našej krajine, u nás doma, [...]

Ministerstvo športu sa stalo eurovodom zo štátneho k oligarchom z JT

22.07.2024

Neskutočné či neuveriteľné. Tak by sa dalo opísať počíňanie nového ministerstva športu. Po škandálnom výbere miesta nového ministerskej adresy – v budove na nadražšom nábreží v Bratislave – sa pod plachietkou podpory cestovného ruchu vydala smerom neustáleho prelievania peňazí smerom k oligarchom z JT. Vidieť tak reklamu na čisto biznisový a vysoko [...]

koláž, fotky, mReportér

Vianočné trhy v plnom prúde. Pozrite si porovnanie cien medzi Trnavou a Bratislavou, rozdiely vás prekvapia

14.12.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Gruzínsko, demonštrácia, protest

Na protestoch v Gruzínsku budú zakázané masky a pyrotechnika, rozhodol parlament

13.12.2024 23:12

Toto rozhodnutie podľa Reuters vyvolalo rozhorčenie mnohých ľudí.

Syria

Ofenzívu, ktorá viedla k pádu Asada, povstalci plánovali od minulého roka

13.12.2024 23:09

Moment na začatie operácie proti Asadovmu režimu nastal, keď boli najdôležitejší spojenci Sýrie - Irán a Rusko - zaujatí inými konfliktami.

poľsko

Poľského exministra zdravotníctva odsúdili za zverejnenie osobných údajov lekára

13.12.2024 21:36

Varšavský súd mu súčasne nariadil zaplatiť obeti odškodné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 185164x
Priemerná čítanosť článkov: 4748x

Autor blogu

Kategórie